Legfontosabb céljaink
Olyan fiatalok nevelése, akik magyarságuk mellett ismerik, és tiszteletben tartják a szlovák nemzetiségi hagyományokat.
Fontos, hogy a tanulók őrizzék és ápolják a szlovák kultúrát.
Törekedni kell arra, hogy a tanulók számára nyilvánvalóvá váljanak a nyelvi és kulturális gazdagság értékei.
A tanulókban alakuljon ki a reális nemzetkép és kisebbség kép.
A gyermekek egyéni testi, lelki és szellemi fejlesztése képességeiknek megfelelő, korszerű ismeretek nyújtása, és ezek alkalmazási képességeinek kialakítása.
Olyan légkör kialakítása, ahol a tanulók és a tanárok örömmel tanulnak és tanítanak.
Legfontosabb feladataink
Magas szintű nemzetiségi oktatás
– heti 4 óra kötelező délelőtti tanóra, délutáni foglalkozások (szakkör, néptánc, énekkar) biztosítása.
– Nyolcadik osztály végén nyelvvizsgára való felkészítés.
Mindennapos testmozgás biztosítása:
testnevelés óra, tömegsport, néptánc.
Önálló tanulás biztosítása:
meg kell tanítanunk gyerekeinket az önálló tanulásra.
Informatikai oktatás:
(tanórai – szakköri forma)
– minden tanuló számára biztosítjuk az internet használatot, lehetőséget adunk az órai felkészüléshez.
Szabadidős tevékenység:
lehetőséget biztosítunk színház, – múzeum látogatásra, táncház és egyéb rendezvényeken való részvételre.
Tehetséggondozás, felzárkóztatás:
korrepetálási, fejlesztési, logopédiai órákat biztosítunk minden tanulónk számára.
A jövőképünket meghatározó pedagógiai alapelveink:
A hatékony munka alapja a nevelő és a gyermek közötti kölcsönös tiszteleten alapuló kapcsolat kell legyen.
A pedagógus személyes példamutatásával és tudásával áll a tanulók előtt.
Iskolánkban olyan légkört kívánunk teremteni,
– ahol tanulóink otthon érezhetik magukat,
– a tanulók személyiségét tiszteletben tartjuk,
– a tanulók egyéni képességeit az oktatás során figyelembe vesszük,
– a gyerekeket bevonjuk saját iskolai életük megszervezésébe,
– az iskolai életben szeretetteljes emberi kapcsolatok kialakítására törekszünk.
A tanulók teljes személyiségének fejlesztése a legfontosabb pedagógiai feladat. Törekszünk arra, hogy a társadalom igényeinek megfelelő, korszerű, a tudományok fejlődésével lépést tartó ismereteket nyújtsunk. Nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy gyermekeink a tanulás technikáját is jól elsajátítsák, és öntevékenyek legyenek. Igyekszünk iskolánkban kötelesség – és felelősségtudattal rendelkező, a tudást értékként tisztelő, a problémák iránt érzékeny gyerekeket nevelni.
Fontosnak tartjuk nemzetiségi kultúránk megtartását, hagyományaink ápolását.
Segítünk diákjainknak észrevenni és értékelni a jót, felismerni, megelőzni a rosszat. Törekszünk az emberek közötti érintkezés, kommunikáció normáinak és helyes formáinak kialakítására. Az életkori sajátosságokat figyelembe véve felkészítjük tanulóinkat az esetleges kudarc elviselésére, a felnőttkor követelményeire.
Kiemelten kezeljük az egészséges életmód kialakítását segítő ismeretek nyújtását, környezetét, lakóhelyét és egészségét megóvni igyekvő ember formálását.
Szeretnénk tanulóinkat megismertetni történelmünk eseményeivel, a magyarországi szlovák nemzetiség hagyományaival, hogy mindezek megbecsülése révén tápláljuk gyermekeinkben a haza, a szülőföld iránti szeretetet.
Célunk
Kreatívan gondolkodó, fejlett problémamegoldó képességgel rendelkező nyitott személyiségű emberek legyenek, akik a frissen szerzett ismereteket alkotó módon tudják alkalmazni a mindennapi életben, ismerjék, ápolják a nemzeti, nemzetiségi, helyi értékeket, hagyományokat, tartsák tiszteletben a másik embert.
A környezeti nevelés hatására ökológiai szemlélettel rendelkező, a természet értékeit becsülő és megvédő emberekké váljanak, az egészséges életmód megvalósítására törekedjenek.
Legyenek képesek a valódi értékek befogadására és megteremtésé-re.
A jogaikkal való élni tudáshoz rendelkezzenek megfelelő erkölcsi alappal, ismeretekkel, magatartáskultúrával, amely lehetővé teszi, hogy az adott helyzetben képesek legyenek önálló döntésre, tudják nyíltan elmondani a véleményüket, és vállalják tetteik következményeit.
Az iskola nyitottsága biztosítja, hogy a szülők megismerhessék céljainkat és elvárásainkat.
A nevelő – és oktató munka feladata, hogy a felsorolt célok elsajátítását elősegítse. Ezt szolgálják a pedagógiai program különböző fejezeteiben meghatározásra kerülő tanórai és tanórán kívüli tevékenységi formák, valamint az e tevékenységekhez kapcsolódó folyamatos értékelés.